maandag 1 mei 2017

One rose says more than a dozen

One rose says more than a dozen


In plaats van een kaart had ik zin om weer eens een doosje te maken. Deze is niet zo moeilijk en kun je in allerlei maten maken. Ik heb ervoor gekozen om het doosje niet al te groot te maken. Een overzicht van de verschillende afmetingen vind je hieronder: 

De afmeting van het Kraft papier is 13,5 bij 20,5. Rillen op 7 van de lange kant. Hier maak je er 2 van en de stukken van 7 cm plak je op elkaar. Het doosje bestaat uit een stuk kraft papier van 22,5 bij 22,5 en dan rondom rillen op 7 en inknippen op de hoeken zodat je een doosje kunt vouwen. Vervolgens kan je het lint bevestigen en het design papier op het doosje plakken. Zelf heb ik eerst een crème kleurig karton met linnen structuur gebruikt en daarna pas het design papier. Ik heb gekozen voor het set "Roses". Ook mijn stempels en stencils pasten daar perfect bij.


De nieuwste vlinder stencils heb ik zo opgeplakt dat ze precies in het doosje passen en de vleugels mooi omhoog kunnen blijven staan.
Op de blog van Judith Tijsen zag ik hele mooie rozen voorbij komen. Deze waren gemaakt met de Floral Flourishes 6002/0071. Helaas vond ik geen beschrijving, dus heb ik zelf maar wat geprobeerd en ik moet zeggen ik ben zeer tevreden. Het is erg leuk om zo je eigen roos te creëren. Op haar blog vind je nu hoe je ze moet maken en dat ga ik van de week maar eens uitproberen.


Ik ben nog wel aan het nadenken over wat ik in het doosje ga doen. Ik zat te denken aan een zakje met van die Smellies en dan natuurlijk in rozen geur. Dit soort cadeautjes blijven altijd leuk om te geven en te krijgen!



Materialen die ik heb gebruikt:

6002/6048 Roos
6002/6052 Swirl Roos
6002/6092 Vlinder Sierlijk
6002/0771 Floral Flourishes
6011/0513 Papierset Roses
6020/0021 Zelfklevende parels goud
6300/0212 Organza 9 mm
6410/0310 Clear stamps Roses
8089/0203 Kraft papier
8099/0018 Linnen karton A5 bordeaux
8099/0262 papierset linnen structuur creme

Geen opmerkingen:

Een reactie posten