zondag 4 november 2018

Man o man!

Hallo allemaal,

De creatie van deze week was een hele opgave voor me. Joy!Crafts heeft namelijk leuk design papier voor mannen uit gebracht. Ik vind het prachtig designpapier, maar zelf ben ik niet zo van de mannen kaarten.


Ik weet eigenlijk nog steeds niet of een man een (zelfgemaakte) kaart wel leuk vind. Maar deze kaart zal zeker in de smaak vallen, want je kunt er iets lekkers in stoppen. Zelf zou ik dan voor iets van chocolade kiezen, maar je kunt er natuurlijk ook andere dingen in doen.

Ik heb een kaart gemaakt waar een doosje aan vast zit, die je er aan de zijkanten kunt uit schuiven.
Mijn basis bestaat uit wit Cardstock dat ik heb beplakt met het design papier (geruit). Een lekker mannelijk motiefje. Daarop heb ik een kleinere kaart geplakt waar een tag uitsteekt.


Alles heb ik gemat en bewerkt met Distress inkt. Dit keer heb ik ook nog op het design papier gestempeld met een tekst stempel (niet te lezen wat er staat, zo klein. Zowel boven in de hoek als aan de linkerzijde van de kaart).

In het midden heb ik de nieuwe labels en tags gebruikt. Ik heb er eerst met een potlood omheen getekend op donker bruin papier en daarna dezelfde uit wit papier gestanst. Ook op deze heb ik heerlijk gestempeld (incl. inktvlekken). Op de ene staat de tekst hoera en op de andere gefeliciteerd. Deze stempels komen beide uit het set Mery's words. De inktvlekken en teksten die ik aan de zijkant van de kaart heb gebruikt, komen uit het set script.


Het designpapier wat ik in het midden heb gebruikt, bestaat uit gears en klokken. Dat was dus even zoeken wat ik daar voor een stansen ging gebruiken, maar ik vond nog een mooie: de steampunk 2. Die met gears heb ik eerst gestanst en toen bewerkt met verschillende soorten embossing poeder voor een metaal gouden look.

Ik denk dat ik zeker nog een leuke mannen kaart ga maken met dit design papier. Zo kan ik mooi heel veel oefenen met het maken van mannenkaarten. Wat vinden jullie een uitdaging voor jezelf?

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0990 Steampunk 2
6002/1175 Labels en tags
6011/0553 DenDennis party solid colors (donker bruin)
6011/0575 Men's World
6410/0401 Mery's words
6410/0468 Script
8099/0104 Cardstock linen structure wit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten