donderdag 14 februari 2019

Valentine

Hallo allemaal,

Op 14 februari is het weer Valentijnsdag en daar heb ik deze leuke kaart voor gemaakt. Heel erg traditioneel in rood tinten, want het is toch de kleur van de liefde.


Mijn basis is een stuk wit cardstock linen structure van 15 cm bij 15 cm en een stuk van 15 cm bij 7,5 cm.  Beiden heb ik beplakt met het design papier van Endless love. Op het stukje cardstock van 7,5 cm bij 15 cm heb ik de tacky tape alleen aan de onderkant en de zijkanten geplakt zodat je een opening krijgt aan de bovenkant. Hier kan je dan weer de tags in stoppen.


Ook de tags zijn gemaakt met een stencil van Joy!Crafts en ook deze heb ik beplakt met design papier. Één van de tags heb ik versierd met de leuke viooltjes van Mery. Ook het kleine tekstje 'een zoen voor jou' is van Mery.

Een stencil dat ik erg leuk vind, is het hartje met de kleine bloemetjes en de vlinder. Die heb ik deze keer niet ingekleurd, maar uit verschillende kleuren designpapier gestanst.

Ik moet nog heel veel oefenen met handlettering maar met een polybesa stencil van Joy!Craft krijg je ook erg mooie letters waarmee je een leuke tekst voor op je kaart kan schrijven. En dat moest natuurlijk worden 'Be mine Valentine'.


Zoals je op de foto kan zien, zitten er heel veel frutsels op mijn kaart, zoals knoopjes, kantjes, lintjes en strikjes. Die komen uit de grote doos waar ik alle restje in bewaar. Volgens mij hebben alle creatieve dames (en heren) wel zo'n doos met restjes kant en lint.

Dit keer heb ik de ivoren roosjes eerst licht paars gekleurd. Vervolgens ben ik er met knal rood overheen gegaan, zodat ze beter bij de rest van de kaart passen.

Wie sturen jullie een kaart op Valentijnsdag?

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0876 Lettering stencil
6002/1172 Bloemen hart en vlinder
6002/1214 Mery's violet & circle
6002/6107 Tag
6002/6200 Basislijn hart
6011/0605 Endless love
6370/0077 ivoren roosjes
6410/0479 Mery's sterkte
8099/0101 Cardstock linen structure

1 opmerking:

  1. Een hele vrolijke mooie Valentijnskaart Petra. Er valt genoeg te bewonderen en deze letters zijn ook erg mooi inderdaad.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen