zondag 26 augustus 2018

Kerst ster

Hallo allemaal,

Midden in de zomer kerstkaarten maken is eigenlijk best wel vreemd. Maar als je heel veel kaarten verstuurd, kan je maar beter op tijd beginnen.


Ik heb voor deze kaart een DDBD mal gebruikt (470.713.604.). Deze heb ik op Cardstock overgetrokken en uitgeknipt. Ook bij mij gaat er wel eens iets mis, want toen ik hem had gevouwen, kwam ik erachter dat het allemaal niet goed paste. Dus ben ik weer opnieuw begonnen en de 2e keer ging het gelukkig wel goed.

Vervolgens aan de slag met het donkerblauwe papier (6011/0538) en daarna het prachtige design papier ' Siberian snow'. Dit papier is zo mooi! Door al die prachtige plaatjes heb ik er maar heel weinig overheen geplakt.

En daar ging het weer helemaal fout. Ik had namelijk alles op de kop geplakt. Ik geprobeerd om alles heel voorzichtig los te halen, maar dat is helaas niet gelukt zonder het papier te scheuren. Dus ben ik maar weer opnieuw begonnen. Ik zou bijna denken dat het aan het weer ligt. Wat denken jullie?

Na nog een poging is het eindelijk gelukt en kon ik lekker gaan pimpen.


Aan de buitenkant heb ik gebruik gemaakt van verschillende soorten hertjes. Wat ik zelf erg leuk vind zijn die nieuwe vouw sterren van Vintage flourishes. Ik heb ze uit donker blauw gestanst en toen bewerkt met zilveren inkt. Dit heb ik ook gedaan met de hertjes. De kaart kun je sluiten met een donker blauw lint waar ik een mooie strik mee heb gemaakt.

Aan de bovenkant zit nog een rand met sneeuwvlokken, die ik heb bewerkt met een soort vernis, zodat hij mooi glanst en steviger is.


Als je dan de kaart openmaakt zie je gelijk weer hoe mooi het design papier is. Om het huisje zit een stencil met sterren en een nieuw stencil met een kerstboom met de tekst Merry Christmas in de vorm een soort slinger. Erg mooi!

Verder heb ik aan de binnenkant alleen een paar sneeuwvlokken en een paar sterren geplakt. Zo vind ik de kaart namelijk het allermooist. Rustig, maar sfeervol.

Wie weet wat ik de volgende keer weer ga maken en met welke mooie materialen Joy!Crafts ons weer verrast. Waar zijn jullie mee bezig?

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0681 Kerstbal met ster
6002/0690 Rand sneeuwvlokken
6002/0910 Winter wishes
6002/1018 Winter wishes deer
6002/1019 Happy holidays hertjes
6002/1054 Merry christmas
6002/1156 Bille little stars
6003/0088 Vintage flourishes
6011/0538 Christmas
6011/0556 Siberian snow
8099/0104 Cardstock linen structure wit







Geen opmerkingen:

Een reactie posten